SZTUCZNE TABLETKI, CZY ŻYWY, ZIELONY JĘCZMIEŃ?

Wiele osób zastanawia się, czy jeśli przyjmują syntetyczne witaminy i minerały, muszą jeść także warzywa i owoce. Naszym zdaniem, warzywa trzeba jeść zawsze, ponieważ zawierają dużą ilość witamin i minerałów w najbardziej odpowiedniej formie – są one połączone z enzymami, które poprawiają ich wchłanianie.

Bardzo dużo takich składników zawiera zielony jęczmień. Zielony jęczmień zawiera tysiące mnóstwo składników odżywczych, a bardzo prawdopodobne jest to, że wielu z nich jeszcze nie odkryto. Tych składników nie da się wyizolować i zawrzeć w formie suplementu diety.

Wszystko, co potrzebne do wchłaniania

Według wielu osób, jeśli spożywamy naturalny pokarm, zawierający witaminy w formie kompleksów, organizm może je rozpoznać, łatwo strawić i usunąć to, co nie jest mu potrzebne. Można nazwać go „selektywnych wchłanianiem”. Większość witamin i minerałów w formie suplementów ma zupełnie inny skład niż w naturze. Są one frakcjonowane, izolowane i syntetyzowane, dlatego organizm przyswaja niekompletne substancje. Z tego powodu, nie zyskujemy na zdrowiu, a jedynie mamy jeszcze większe problemy z zatruciem.

Jakie właściwości ma jęczmień?

Trawa jęczmienna ma podobne właściwości, jak inne zboża w zielonej formie. Najwięcej składników odżywczych znajduje się w liściach, które pojawiają się jeszcze przed wytworzeniem kłosa. Młode liście mają ogromną zdolność do absorbowania substancji mineralnych z gleby. Gdy jęczmień ma około 30 centymetrów, zawiera mnóstwo witamin, minerałów i białek, potrzebnych człowiekowi. Jego skarbem jest także chlorofil. Te substancje odżywcze są w prosty sposób wchłaniane przez układ pokarmowy, dzięki czemu nasz organizm ma do nich łatwy dostęp.

Najwięcej witamin i minerałów znajduje się w liściach zielonego jęczmienia. Zawierają one potas, wapń, magnez, żelazo, miedź, fosfor, mangan, cynk, beta-karoten, witaminy z grupy B, kwas foliowy i pantotenowy. Warto porównać zielony jęczmień z innymi produktami. Ma on 30 razy więcej witaminy B11 i 11 razy więcej wapnia, niż krowie mleko, 6,5 raza więcej karotenu i 5 razy więcej żelaza niż szpinak, około 7 razy więcej witaminy C niż pomarańcze, cztery razy tyle witaminy B1 co mąka. Sok z jęczmienia zawiera 80 mikrogramów witaminy B12 na każde 100 ml.

To także bogate źródło organicznego sodu. Dzięki niemu można rozpuścić złogi wapnia, pojawiające się w stawach, a także pozbyć się problemów z żołądkiem. Dzięki temu, zwiększa się zawartość kwasu kwasu chlorowego w żołądku. Wiele osób, które mają problemy ze stawami, używa soku z selera dlatego, że zawiera on dużo organicznego sodu (około 28 mg na każde 100 gramów). Okazuje się, że zielony jęczmień zawiera go aż 775 mg w takiej samej objętości!

Trawa jęczmienna zaraz po ścięciu (z której wyciska się sok), zawiera około 45 procent białka. To dwa razy więcej białka, niż znajdziesz w zarodkach pszennych. Jęczmień zawiera dwa razy więcej minerałów, niż mięso, a nie ma ani grama tłuszczu.

Enzymy (a jęczmień zawiera ich około 1000), są niezbędne dla prawidłowej pracy organizmu. Bez nich, komórki giną. Trawa jęczmienna zawiera wysoki poziom enzymu SOD (dysmutazy podtlenkowej), która ma potężne działanie antyoksydacyjne, chroni komórki przed wolnymi rodnikami i starzeniem.

Trawa jęczmienna to także źródło potężnego składnika odżywczego – chlorofilu, który działa odtruwająco i usuwa toksyny z organizmu. Znajdziesz go także w wielu innych roślinach, które mają ciemnozielone liście. Pytanie jest takie – jak dużo porcji szpinaku, kapusty, jarmużu i innych rośliny zjadasz każdego dnia. Większość osób ogranicza się tylko do sałaty. Z tego powodu, warto wprowadzić liście zielonych roślin właśnie w takiej formie, jak jęczmień. Pozwoli to na pozbycie się problemu z wieloma chorobami, wzmocni organizm i dostarczy niezbędnych witamin i minerałów.

Jednym słowem, zielony jęczmień jest bardzo przydatny dla wszystkich osób, które chcą poprawić funkcjonowanie swojego organizmu.

No votes yet.
Please wait...

← Previous post

Next post →

4 Comments

  1. sylwia

    Polecam 🙂 Super sprawa 🙂

    No votes yet.
    Please wait...
  2. beky78

    Polecam zielony jęczmień 🙂

    No votes yet.
    Please wait...
  3. romaDE

    jak smakuje zielony jęczmień?

    No votes yet.
    Please wait...
  4. Sztuczne tabletki? Nie
    Zielony jęczmień? Oczywiście, że tak 🙂

    No votes yet.
    Please wait...

Dodaj komentarz