Błonnik pokarmowy

    Błonnik pokarmowy

    Prawidłowa ilość przyjmowanego błonnika jest niezbędna, jeśli chcemy zachować pełnię zdrowia. Aby uzupełnić jego niedobór, najlepiej jest sięgnąć po skoncentrowane źródło, jakim jest błonnik witalny, zawierający babkę płesznik i łupinę babki jajowatej. Takie w pełni naturalne połączenie substancji odżywczych, ma wiele korzyści dla naszego zdrowia.

    Błonnik pokarmowy Hi Fiber

    Błonnik witalny poprawia perystaltykę jelit i ułatwia wypróżnienie. Należy popijać go odpowiednią ilością wody, by łupiny mogły napęcznieć i następnie łatwiej przejść przez układ pokarmowy.
    Błonnik pokarmowy czym jest?

    Błonnik pokarmowy Inulina

    Inulina – jedyne korzystne połączenie glukozy i fruktozy
    Ostatnie lata przyniosły szereg szokujących wyników badań na temat szkodliwego wpływu cukrów na organizm człowieka. Z drugiej strony, coraz bardziej doceniamy działanie pewnych cukrów złożonych, ponieważ mogą one wpływać pozytywnie na stan organizmu. Takim węglowodanem, jest inulina, o budowie podobnej do glukozy i fruktozy i o wielu fascynujących właściwościach.

    Inulina

    Najważniejsze źródła inuliny

    Inulina stanowi dla roślin źródło substancji zapasowych. Można ją znaleźć między innymi w:
    cykorii
    słoneczniku bulwiastym
    korzeniu mniszka lekarskiego
    cebuli
    czosnku
    łopianie
    agawie
    perzu
    szparagach
    niedojrzałych bananach
    w kiełkującej pszenicy
    Moim ulubionym źródłem inuliny jest kawa z cykorii.
    Co ciekawe, człowiek nie posiada enzymów zdolnych do trawienia tego sacharydu – konieczne są do tego bakterie jelitowe. Podczas procesu rozkładu inuliny dochodzi do produkcji gazów jelitowych i ten objaw, może oznaczać konieczność zmniejszenia jej dawek.

    Inulina

    Jak działa inulina?

    Inulina w okrężnicy jest rozkładana przez bakterie jelitowe, na kwas mlekowy oraz kwasy tłuszczowe(octowy, propionowy i mlekowy). Są one niezbędne dla zachowania zdrowia jelit.
    Przyjmując inulinę, dbasz także o prawidłowe wchłanianie minerałów i wydzielanie hormonów płciowych. Ma ona także działanie odtruwające i usuwa z organizmu metale ciężkie.
    Index glikemiczny inuliny jest bardzo niski (14), dlatego nie podnosi ona poziomu glukozy we krwi i nie zwiększa apetytu.
    Jest pomocna także podczas terapii antybiotykowej, ponieważ zwiększa ilość bakterii jelitowych.
    Inulina poprawia pracę jelit i ułatwia wypróżnianie. Aby osiągnąć ten efekt, należy przyjmować około 15 gramów inuliny dziennie.
    Zmniejsza objawy syndromu syndromu przeciekającego jelita
    Podobnie, jak inne formy błonnika, inulina wpływa korzystnie na poziom cholesterolu. Dzięki temu można zmniejszyć ryzyko chorób serca i zwapnienia naczyń krwionośnych.
    Inulina jest stosowana od lat, jako składnik preparatów wzmacniających odporność.

    Inulina

    Jak stosować inulinę?
    Produkty zawierające inulinę pojawiają się w naszej diecie stosunkowo rzadko (z wyłączeniem czosnku i cebuli), dlatego warto zastanowić się nad przyjmowaniem jej w bardziej skoncentrowanej formie.
    Proszek z inuliny jest delikatnie słodki i może być dodawany jako zagęstnik, do większości potraw.

    Inulina jest dostępna także w formie kapsułek i tabletek. Bardzo dobrą formą inuliny, jest kawa zbożowa z cykorii, którą można pić zamiast tradycyjnej małej czarnej.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *